SŁONECZNY WEEKEND WEDŁUG POGODYNKA.PL

Temat: [t25] Montaż wiązki kablowej pod hak holowniczy

Do montażu wiązki potrzebny jest dodatkowy układ [center]elektroniczny, który będzie "oszukiwał" komputer pojazdu, gdyż w trakcie zwiększonego poboru prądu przez światła przyczepy można uszkodzić niektóre elementy elektroniczne auta.

Coś mi się nie wydaje by to co piszesz było prawdą.

O ile wiem złączek do haka osobnych nie ma, przy oryginalnych lub dedykowanych zestawach dostajesz kostki do wpięcia pomiędzy istniejące złącza. Jeśli chcesz robić sam też nie ma problemu z tym, że musisz pamiętać że światło przeciwmgielne w samochodzie łączysz przez stycznik z gnieździe haka ( pewnie jest tam taki) tak by przy podłączeniu przyczepy świeciło się tylko przeciwmgielne w przyczepie.
Jeśli chodzi o kolory kabli to nie ma aktualnie na forum schematów do Avensisa T25 po FL, są tylko do wersji przed FL i musiałbyś sprawdzić czy kolory się zgadzają. Z drugiej strony do tak prostej instalacji nie potrzebny Ci schemat, wystarczy miernik najprostszy lub nawet żarówka do sprawdzania gdzie pojawia się w danym momencie napięcie.

Powodzenia.
Źródło: avensis.info/viewtopic.php?t=7374



Temat: Podłączenie gniazda haka w poldku
Mam problem, musze podłączyć gniazdo haka. Jeśli chodzi o schemat podłączeniowy w gniazdku to żaden problem i mam ten schemacik. Problem tkwi w tym, że nie mam schemaciku instalacji elektrycznej w poldku a dokładnie wiązki świateł która leci pod plastikiem między lampami w bagażniku obok zamka. Czy ktoś mógł by mi napisać pokolei kolorami który kabel jest od jakich świateł?? tzw. czerwony to to żółty z czerwonym paskiem to tamto itp. Czas gra dość istotnie role ponieważ muszę użyć przyczepki a nie mam podłączonego gniazdka. Do eletryka nie będe jechał z tak błąchym powodem bo skasue mnie na grubą kase. :562:
Źródło: fsoautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2532


Temat: Podłączenie gniazda haka w poldku
Witam

Podepnę się pod temat mimo, ze chodzi o DF-a...

Wymieniłem gniazdo podłączenia elektryki do przyczepy, przy haku i niestety mam problem z podłączeniem przewodów...
Mam też schemat który pin odpowiada za co...ale teraz, który przewód w moim aucie, wychodzący na gniazdo odpowiada za który pin? Jak to sprawdzić...
Przeglądałem schemat elektryki Fiata ale tam raczej tego nie ujęli....
Można to jakoś sprawdzać w miarę jak się będzie podpinało poszczególne przewody?

Dodam, że obecnie nie posiadam żadnej przyczepy i nie mogę tego sprawdzić a gniazdo być musi, w razie czego no i jak pojadę na przegląd...bo hak mam wbity do dowodu...

Aha i jeszcze takie pytanie:
gdzie w aucie znajduje się gniazdko do podłączenia przenośnej lampki oświetlenia? Nie mam na myśli gniazda zapalniczki:)
Źródło: fsoautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2532


Temat: [A] Podłączenie gniazdka przy haku do przyczepki
Witam,
Nie wiem czy w dobrym dziale umieściłem post. Chodzi o to, że chce podjąć próbę samodzielnego montażu haka i mam do Was prośbę czy ma ktoś schemat podłączenia kabli od gniazdka? Wiecie, jaki kolor do czego. Wiem, że można na macanta i kiedyś w "maluchu" tak zrobiłem, ale jestem już troche "starszy" i nauczony doświadczeniem staram się nie wyważać otwartych drzwi

Pozdrawiam
Paweł
Źródło: zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=90


Temat: Gniazdo od przyczepki.. problem z kablami...pomocy
Witam. Mam problem gdyż ostatnio zepsóło mi sie gniazdo od kabla od przyczepki musiałem poucinać kable a głopek nie spisałem gdzie co podłaczyć.. I w tym problem ze nie znam kolejno?ci.. Mam wszystkie kalbe tego samego koloru tylko s? 2 czarne. reszta identyczne. Moj? pro?b? jest czy mógł by mi kto? podesłać schemat gdzie co podł?czyć bo bawiłem sie metod? prób i błędów i tylko mam lewe ?wiatło w przyczepce.. :/
Prosze o pomoc
Źródło: fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=9131


Temat: Oświetlenie w N-126 - robić na 12V czy na 230 V ?

Tomku zacznijmy od gniazda bo to w sumie jest najważniejsze.
Standardowe 7 pinowe gniazdo nie ma bolca na zasilanie 12V przyczepy, ale est pewien myk .
Z tego co pamiętam data pierwszej rejestracji Twojej niewiadóweczki oscyluje w okolicach 1984 roku, a co za tym idzie nie jest wymagane światło przeciwmgielne w tej przyczepce. Możesz więc śmiało do pinu odpowiadającego za światła przeciwmgielne podłączyć na stałe 12V (zrób tylko jakiś wyłącznik na wypadek podłączenia przyczepy z światłem przeciwmgielnym).

Co do oświetlenia zależy to głównie od tego w jaki sposób zamierzasz użytkować przyczepę. Jeśli tylko sporadycznie będziesz wypoczywał w miejscach bez dostępu 230V jedno światełko śmiało wystarczy.

Lodówka Polara z tego co wiem jest przystosowana zarówno do pracy na 12V jak i 230V.

Pozdrawiam


Tomii a możesz mi zapodać schemat gniazda 7-pinowego ?

Czy tam jest gdzieś stałe +12V ?

Moje cudo jest rocznik 1979 więc nie ma światła przeciwmgielnego

Jak wiesz przyczepa w ogóle miała iść na budowę, w związku z tym że budowa się odłożyła na jakieś 2 lata to przeczepka na razie zostanie jako zabawka np. na 2-dniowe weekendy (do czasu aż stwierdzę że wolę mieć coś "cywilizowanego" czyli z osobnym kibelkiem)

Także chyba zdecyduję się na główne 230V i jedno na 12V

A co do lodówki to będę musiał sprawdzić (na razie jest wypożyczona do kumpla na działkę i się sprawdza bo mrozi jak głupia)
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=1596


Temat: Prąd i jego magazynowanie, ładowanie akumulatorów ...
tomekk. Sprawdź w danych samochodu jaki prąd daje alternator. Większość alternatorów daje conajmniej 50A. Spokojnie to wystarczy dla dwóch akumulatorów, zwłaszcza że spadki napięcia na dość długich przewodach do akumulatora w przyczepie spowodują zmniejszenie prądu ładowania. Prąd ładowania akumulatora zależy od napięcia na jego zaciskach. Odradzam ładowania przez jakieś prowizoryczne kable - GROZI TO POŻAREM. Radzę wykonać porządną instalację do przyczepy z kabli o właściwym przekroju. Ten z masy też. Gniazda 13-pin przewidują ładowanie aku w przyczepie- mają do tego wydzielone piny. W przyczepie lub samochodzie jest potrzebny układ na przekaźniku odcinający aku przyczepy od aku samochodu na postoju. Schemat już gdzieś był na forum. Ewentualnie zastosować przekaźnik podłączony do stacyjki podłączający zasilanie do przyczepy po włączeniu zapłonu. Można też zastosować diodę ale musi to być dioda schottkiego bo zwykła prostownicza się nie bardzo nadaje. Co do czasu pracy urządzeń na aku to kartka papieru, ołowek i kalkulator. I parę wzorów np. I=P/U.

Ile kosztuje układ do odłączania aku przy spadku napięcia?
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=223


Temat: Prąd i jego magazynowanie, ładowanie akumulatorów ...

Hallo,halo
Witam wszystkich
Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem przyczepy Fleetwood Garland ale baruje sie z podlaczeniem gniazda 7pinowego typu 12s,jako ciagnika bede uzywalCitroena Berlingo 2,0 HDi.
Niestety nigdzie nie moge namierzyc schematu instalacji elektrycznej, a nie chce czegos "poprawic" (czyt. spieprzyc ), tym bardziej,ze przyczepa jest wyposazona w zasilacz do ladowania jej akumulatora no icala istalacje ktora zaleznie od opcji zasilana jest albo z autowego albo przyczepowego aku, gdzie sie podpiac z tym kabelkiem?
Moze ktos doradzi>?


Przyczepy zachodnie mają zasilanie wnętrza podłączone przez wtyk 7 pin w miejscu światła mgielnego tylnego. Ktoś, kto robił przegląd przyczepki do rejestracji musiał przełączyć zgodnie z naszą normą. Możesz spróbować podłączyć tak jak mam ja. Opisałem to na 12 str. tego tematu. Jast też i schemat. Działa to tylko przy włączonych swiatłach pozycyjnych, ale ponieważ jeźdimy cały rok na światłach, więc na przelotach uzyskasz całkiem dobre doładowanie akumulatora w przyczepce.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=223


Temat: Wtyczka w przyczepie angielskiej
Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem przyczepki angielskiej,i właśnie mam problem z podłączeniem tej 2 wtyki szarej do auta,ma ona 7 przewodów kóre służą do ładownia akumulatora podczas jazdy ,lodówki i światła wewnątrz przyczepki,wtyczke tą szarą rozebrałem i niewiem jak podłączyć przewody do wtyczki polskiej,bo zaginoł mi schemat kolorów kabli jak rozebrałem,i jk podłączyć gniazdo to 2 do instalacji samochodowej(szary przewód)może ktoś z was ma ,prosił bym o podanie na forum lub na mojego e-maila: darek2135@interia.pl Pozdrawiam wszystkich karawaningowców.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=5174


Temat: Przyczepa angielka i dwie wtyczki do samochdu.
Darku szkoda, że już kupiłeś wtyczki i gniazda, bo lepszym rozwiązaniem było by jedno połączenie 13-pinowe . Zalety jedno połączenie i pewniejsze te łączenia 7 pinowe czasami lubią się wypiąć, a do podłączenia innej przyczepy z 7 pinowym jest przejściówka jak pisał kolega BJoe.
Jak masz możliwość zwrotu tych 7 pinowych - wymień na gniazdo i wtyczkę na 13 pinów , a schemat połączenia Ci podrzucę.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=5988


Temat: Brak zasilania 12V
rafalkwiatkowski73, załączam schemat podłączenia gniazda 13 pinów.

Też miałem wtyczkę z przyczepy 7 pinów i założyłem 13 pinową , ale nie po to aby podłączyć lodówkę pod 12 V , bo jednak lodówka zasilana instalacją 12 V , słabo chłodzi.
Natomiast zakupiłem i podłączyłem przetwornicę z 12 na 230 V i lodówka w czasie jazdy pracuje na zasilaniu 230V- zdecydowanie lepiej chłodzi.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=4806


Temat: Instalacja elektryczna
Wlasnie mialem edytowac poprzedniego swojego posta bo znalazlem czesc informacji. No ale przynajmniej dostałem ich potwierdzeniem w Twoim poście. ;-)

http://www.dawel.prx.pl/wylrp.htm - podlaczenia wylacznika roznicowopradowego w roznych ukladach sieci. Przy czym w naszej instalacji jednofazowej jest tylko jedno L. Wynikałoby z tego, że układ sieci będe mieć TN-S.

Rozumiem, że przewód PE - ochrony, mam podłączyć do masy samochodu. Nie będzie go w gnieździe zasilania przyczepy/kampera? Czy może ma być bo gniazdo jest 3-bolcowe?

Natomiast, czy przez stycznik puszczam tylko kabel napięciowy L nazwany przec ciebie niebieskim, czy także czarny N?

Zrobie zaraz na szybko schemat elektryczny i się okaże czy on ma sens. , czy też nie .
Źródło: camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=102


Temat: mam 12V na baterie / jak to przerobić
Witam wszystkich.
Na wstępie, jako że jestem początkujący w temacie przyczep chciałem powiedzieć, że cieszę się iż istnieje to forum. Dużo się dowiedziałem po przeczytaniu postów i za uświadomienie mnie w wielu kwestiach forumowiczom dziękuję
A teraz do rzeczy...
Z tego co napisaliście w tym temacie wybrałem opcję z przetwornicą z wbudowanym prostownikiem. Jak dla mnie rewelacja: podłączam 220V do przyczepy i ładuje się akumulator. Po odłączeniu przyczepy od prądu automatycznie uruchamia sie przetwornica
Schemat poniżej-> zamiast pieca podłączam przyczepę
Jest tylko jeden problem. Przewód od gniazdka 220V do przetwornicy jest o małym przekroju ( 0,75) z czego wywnioskowałem, iż przez tą przetwornicę, przelotowo, nie podłączę urządzeń o większym poborze prądu (np. piecyka) . Dlatego jak Szary napisał, chiałbym wstawić przełącznik, tak żebym mógł przęłączać sieć/przetwornica. Tylko jak on wygląda i skąd go wziąć?
Szukałem na allegro i znalazłem tylko drogie rozwiązanie Automatyczny PRZEŁĄCZNIK FAZ PF-431 a w sklepie elektrycznym nic nie wiedzieli na ten temat.

p.s. A może za bardzo kombinuję. Może wystarczy wymienić ten dochodzący przewód na inny o większym przekroju.
Właśnie w tym momencie dostałem maila od dystrybutora z odpowiedzią na moje pytanie o podłączenie urządzeń o większym poborze prądu:
"Jesli bedzie dzialalo to przelotowo podczas pracy na postojuz z
podlaczonym do przyczepy zasilaniem stalym 220V to przetwornice mozna
traktowac jak zwykle gniazdko i nie ma ograniczen co do mocy
urzadzenia"
Ta odpowiedź gryzie mi się z tym cienkim przewodem :/
Pozdrawiam

EDIT
------------------------------------------
Ok. zrobiłem. Szybko, prosto i tanio ... Żaden wyrafinowany przełącznik nie jest potrzebny. Wystarczy dodatkowe gniazdo 220V i przewód z wtyczką . Przełączać z sieci na przetwornicę i tak będzie się sporadycznie więc to rozwiązanie w sumie mi odpowiada.
Źródło: forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=2669


Temat: gniazdo haka
Najpierw popraw temat np.
[v850] gniazdo haka (czy coś w tym rodzaju)
Nastepnie zapytaj szukajki. Tam wszystkiego się dowiesz
Nie ma schematu do v coś tam coś tam. Jest schemat ..........do podłączenia gniazda przyczepy.
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=23854


Temat: prblem z gniazdem haka
witam ! potrzebuje schemat gniazda haka przyczepki jak to jest podłączone?
wczoraj podpinałem przyczepkę i sie okazuje ze nie mam stopu ani kierunków (swiatla są) Może ktos miał podobny problem gdzie szukać usterki??
z góry dzieki za pomoc
Źródło: forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=4351


Temat: schemat poloczeniowy gniazda przyczepki
witam mam prosbe czy ktos moze zapodac na stronke taki schemat jak podlaczyc kable wg schematu by w kazdej przyczepce standartowo dzialalo oswietlenie szukalem na forum ale nic nieznalazlem z gory dziekuje
Źródło: forum.maxbimmer.pl/viewtopic.php?t=8656


Temat: Instalacja elektryczna
Zamieszczam wstepny schemat instalacji elektrycznej, ktora chce wykonac.

Linia przerywana na schemacie oznacza ze listwa 220V bedzie podpieta albo do przetwornicy, albo bezposrednio pod bezpieczniki 220V - zasilanie zewnetrzne.

Urządzenie, które zastosuję:
- przetwornica Profitexx 600W/1200W z miękkim starterm - kupiłem na Allegro
- prostownik - ładowarka do akumulatorów kwasowych, żelowych, z opcją podtrzymywania stałego napięcia po naładowaniu oraz z przełącznikiem napięć - Stef-Pol EST-516 - http://www.stef-pol.pl/produkt.php?idproduktu=38 - do kupienia np. na Allegro, lub ew. model EST-515 bez przełącznika napięć, ale za to z gniazdem zapalniczki...
- zabezpieczenie - automatyczny wyłącznik urządzeń podpiętych pod akumulator przy spadku napięcia na akumulatorze - Stef-Pol EST-805 http://www.stef-pol.pl/produkt.php?idproduktu=40 - do kupienia np. na Allegro

Aktualnie w instalacji istnieje:
- akumulator zasilany oddzielnym alternatorem - przekroje kabli stosunkowo cieniutkie... :/
- gniazdo 12V + trojnik


Pytania:
----------

1) Ma ktos jakis pomysl gdzie zamontowac gniazdo zasilajace 220V. Nie chce robic dziury w oryginalnych blachach nadwozia... Myslalem zeby to dac jakos pod autem, ale z tylu w poblizu zbiornika paliwa, moze nie do konca to bezpieczne? Problem w zasadzie zniknie w momencie wykonania belki z hakiem holowniczym, wtedy by to przypial gdzies obok gniazda przyczepy... Ale co zrobic na razie? Poza tym pewnie to gniazdo slabo jest zabezpieczone przed wilgocia, woda? Beda jaja? Wszelkie sugestie mile widziane

2) Lodowka i video maja staly kabel 220V i staly kabel 12V. Co sie stanie jak podepne oba zasilania rownoczesnie i z obu zrodel poplynie prad? Cos sie spali? Ktores zasilanie ma priorytet i z tego bedzie szlo, czy jak?

3) Ile bezpiecznikow 220V i jakie? Jeden do prostownika, a drugie do listwy gniazd wystarczy, czy jak to ma wygladac? Moze jakis gotowy tani uklad do podlaczenia mozna kupic?

4) Jakie przekroj kabla w instalacji 220V? Jaki przekroj kabli z alternatora do akumulatora? Jaki przekroj kabla masowego akumulatora? Jaki przekroj kabli do gniazda 12V?

5) Urzadzenia 220V beda zabezpieczone bezpicznikami na wejsciu instalacji lub w przetwornicy, ktora posiada bezpieczniki i inne zabezpieczenia. A co z urzadzeniami na 12V? Zastosowac jakis bezpiecznik przed gniazdem zapalniczki? Jesli tak to jaki?

6) Jakiej pojemnosci akumulator zastosowac? Listwy grzewcze raczej nie beda szly przez przetwornice nigdy, chyba ze w sytuacji awaryjnej i wtedy wszystko inne bedzie wylaczone.

PS1. Moze kiedys dojdzie jakis zlew i pompa wody. Ale one chyba jakos strasznie prady nie zreja wiec sie wiele nie zmieni.

PS2. Moze dojdzie tez jakas pojedyncza lampka na 220V i na 12V, ale tez to wiele nie zmieni.

PS3. Na razie zaspokoje sie bogatym oswietleniem wewnetrznym podlaczonym coprawda pod akumulator rozruchowy samochodu. Dla dluzszego swiecenia na postoju zastosuje diodowe lampki na baterie. Np. Osram Dot it.

PS4. Akumulator będe zmuszony zastosować kwasowy trakcyjny lub kwasowy rozruchowy, a nie żelowy trakcyjny, gdyż alternator by go zniszczył.

Licze na Wasza pomoca. :-)
Źródło: camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=102