SŁONECZNY WEEKEND WEDŁUG POGODYNKA.PL

Temat: Daewoo Lanos Pucharówka N/2 RD-3L RPP Pilnie!
-20 opon albo i więcej (szutrówki, cywilne, 4potenzy, dwie medie, dwa slicki Michelin na dojechanie)
-8 Felg Stalowych
-4 Alu, fajne białe.
-Instalacja pod Interkom i elektrownię
-6pkt wyłącznik prądu OMP
-nakładki na pedały Sparco
-klatka Kałuża z certyfikatem
-oklejone szyby z certyfikatem
-flockowana deska
-młoteczki z nożami do pasów
-system gaśniczy Lifeline
-dystanse 5mm i 15mm
-gaśnica 2kg
-zapinki sparco i omp
-fotele Sparco Rev i OMP (oba z utraconą homologacją)
-Płyta pod silnik 6mm duralu, pod bakiem alu i PCV,
-przewody perfekcyjnie osłonięte
-oryginalna homologacja N i A / książka sportowa PZM
-pasy bezpieczeństwa 2,5 cala Racing i Schroth
-wentylator na pstryczek, pompa paliwa również
-bilstein B6 (przód gwint), tył na uniballu (troszkę się tłucze), sprężyny eibach pro-kit (zapasowy przód)
-druga głowica, koło zamachowe, listwa z wtryskami, sprzęgło i jakieś inne części silnika, plastiki itp
Auto w sezonie 2009 przejechało: Rajd Warszawski (RD-3L), Rajd Rzeszowski (N2), GSMP Limanowa (A-1600), Rajd Zamkowy (RD-3L) i dwa sprinty. Nie używane na codzień, Stale pod opieką serwisu. Bez uwag w książce sportowej. Świetny do nauki rajdowania, wybacza wiele błędów. Do startu w RPP brakuje homologowanych pasów i foteli. Sprzedam pilnie, ponieważ prowadzimy (ja pilotuję, Lanosa nie używam) w rocznej klasyfikacji N2 i brakuje nam pieniędzy na pozostałe rajdy w tym sezonie. Chętnie wyślę jakieś zdjęcia i opowiem o rajdówce. To najtańsza opcja startu w 3lidze RPP GSMP czy gdziekolwiek gdzie wymagana jest homologacja na samochód.
Cena 7,500zł Kontakt: 507-148-067 gg:2173889

Źródło: rfrteam.fora.pl/a/a,1711.html



Temat: [Lanos] Nowa sekwencja - reakcja na szybkie dodanie gazu
Witam,

Posiadam Daewoo Lanosa 1,5 8V i tydzień temu go zagazowałem. Założyłem instalację sekwencyjną na Stagu-4 do tego reduktor Zavoli i listwa wtryskowa hmmm.... Miała być czerwona Valteka ale czytałem wcześniej złe opinie o Valtekach i gazownik na moją prośbę założył mi coś innego - niestety nie mam pewności co to jest bo naklejka jest o dołu i nie widzę dobrze - coś AC Autogaz typ chyba GIA 01 - na wtryskach jest wybite 3 OHM. Przejechałem dopiero 500 km na tej instalacji i niby nie jest źle ale silnik dziwnie zachowuje się jak jest jeszcze niedogrzany. Na LPG przełącza się przy 20 st. ale prawie normalnie (tak jak na benzynie) zachowuje się dopiero jak osiągnie maksymalną temp. pracy. Chodzi o to że, silnik dziwnie reaguje na szybkie dodanie gazu - przymula się i przygasa - jak dodam wolniej i równomiernie to się wkręca. Chodzi o to, że ma takie opóźnienie po szybkim dodaniu gazu, a po szybkim dodaniu i puszczeniu nawet przygasa. Do tego jest dziwny choć niewielki gwizd. Myślę że byłbym w stanie się do tego przyzwyczaić ale po co jak można to zrobić. Za 500 km mam jechać do gazownika na pierwszy przegląd i chciałbym to zrobić ale nie znam się i nie chce żeby mi wmówił że tak ma być bo po założeniu tak twierdził. Zresztą dziwi mnie bo bardzo krótko ustawiał tą instalację tylko na wolnych obrotach i tylko na takim wykresie 3D coś tam poprzesuwał jakieś kropki i tyle .....
Co o tym myślicie ?

[ Dodano: 2009-05-19, 14:44 ]
Chciałem jeszcze dodać że gazownik na początku zrobił jakąś autokalibrację a później poprzesuwał na tym wykresie te kropki Kurde miałem wcześniej dwa samochody z II generacją gazu i w tym temacie coś czaiłem a teraz nic. Gazownik jest 80 km ode mnie i też nie mogę do niego jeździć codziennie. Chciałbym coś z tym zrobić podczas tego pierwszego przeglądu.

[ Dodano: 2009-05-19, 14:48 ]
Aha jeszcze jedno samochód czasem szarpnie nawet jak jest już całkiem rozgrzany - tak od niskich obrotów jak chce przyspieszyć. Ale zdarza się to rzadko - nie za każdym razem !
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=13445


Temat: FAQ
faq by bradley




P: Jak mogę poprawić hamowanie w Nexii?
Co zrobić żeby zaciski hamulcowe nie zapiekały się?
O: Jeśli mamy problem z zapiekającymi się zaciskami hamulcowymi, a wszelkie próby smarowania, szlifowania itd. nie działają najłatwiej jest wymienić zaciski hamulcowe.
Jeśli posiadamy koła 13`` i nie chcemy ich zmieniać na większe potrzebny jest zacisk typu DAC na koło 13``. Takie zaciski występowały w Daewoo Lanos. Można też zmienić zaciski na ATE, lecz w przeważającej części występuje one w rozmiarach na koło 14``.
Zaciski na koła 14`` produkcji ATE występowały m.in. w Oplu Kadecie GSI, Astrze GSI.



P: Jakie tarcze hamulcowe pasują na zaciski pod koła 13`` a jakie pod koła 14``?
O: Jeśli posiadamy zacisk hamulcowy pod koła 13`` pasuje do nich tarcza hamulcowa średnicy 236mm i grubości 20mm (wentylowana).
Jeśli posiadamy zacisk hamulcowy pod koła 14`` pasuje do nich tarcza hamulcowa średnicy 256mm i grubości 24mm (wentylowana).



P:Czy jeśli posiadam koła 14`` z tarczami 256mm mogę założyć koła 13``?
O: NIE



P: Moja Nexia zaczęła dużo palić.
O: Sprawdzić sondę lambda i jej charakterystykę napięciowo-czasową



P: W mojej Nexii falują obroty na biegu jałowym, czasem samoistnie silnik wkręca się na obroty i na nich zostaje.
O: Sprawdzić silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy (TPS), wyczyścić przepustnicę.



P: Moja Nexia nie chce jeździć na benzynie. TAK, mam instalacje LPG.
O: Sprawdzić pompę paliwową czy w ogóle działa i nie jest zatarta, sprawdzić drożność filtra paliwa i całej magistrali paliwowej, sprawdzić czy paliwo dochodzi do listwy wtryskowej, czy wtryski nie są zapieczone.




P: Gdzie jest pompa paliwowa i filtr paliwa w Nexii?
O: Pompa paliwowa jest montowana z góry baku. Znajduje się pod siedziskiem tylnej kanapy. Pod czarna plastikowa zaślepką widoczne są śruby mocujące pompę. Filtr paliwa znajduje się pod progiem tylnych drzwi od strony pasażera.



P: Chciałem wymienić filtr paliwa ale przewody są tak skorodowane, że się gną podczas próby odkręcenia zapieczonych śrub.
O: Jeśli nie chcemy wymieniać wszystkich przewodów paliwowych wystarczy że zaopatrzymy się w:
filtr paliwa np. od lanosa
2 wężyki paliwowe wzmocnione
4 opaski metalowe zaciskowe (najlepiej zaciskane na śruby)
Przewód tniemy za i przed starym filtrem paliwa, a nowy filtr montujemy intuicyjnie posiadając wyżej wymieniony zestaw.
UWAGA: Podczas wymiany filtra paliwa należy zachować ostrożność z racji wyciekającego paliwa z przewodów. Najlepiej całą operację wymiany wykonywać z małym stanem paliwa w baku lub po jego uprzednim wypompowaniu.



P: Nie działa mi lampka rezerwy w liczniku
O: Sprawdzić żarówkę w liczniku czy nie jest spalona, przeczyścić styki pod bakiem i sprawdzić przejścia (czy przewody nie są gdzieś zerwane).



P: Nie działa mi prędkościomierz. Co więcej nie działa mi też naliczanie przebiegu.
O: Wymienić linkę prędkościomierza bo jest ukręcona lub dokręcić bo jest poluźniona.



P: Mam licznik bez obrotomierza, a wiem, że sa Nexie z licznikami, które mają obrotomierze. Czy mogę przełożyć taki licznik do siebie?
O: Tak, licznik będzie pasował, a obrotomierz działał bo wiązka elektryczna Nexii jest fabrycznie przystosowania pod obrotomierz.



P: Czy szyby z Opla Kadetta pasują do Nexii?
O: Z pewnością pasują szyby przednie z wersji HB 3D jak i sedan/HB 5d. Wg. moich informacji przednia szyba nie pasuje ponieważ jest minimalnie za krótka.
Tylne szyby w wersji HB 3D ale większość (jak nie wszystkie) tych szyb z Kadetta nie ma możliwości ich uchylania.
Na temat tylnych szyb sedan/HB 5d nie mam informacji.



P: Moja Nexia ma podnośniki szyb na korbkę. Chciałbym założyć szyby elektryczne. Co muszę zrobić.
O: Kupić mechanizmy podnoszenia szyb wraz z silniczkami, wiązka przewodów i przełącznikami.



P: Czy mechanizmy z wersji HB 3D pasują do sedana albo HB 5D?
O: Nie. Ale mechanizmy z sedana do HB 5D są zamienne.



P: Czy mechanizmy pasują z Opla Kadetta?
O: Tak, są plug and play.




P: Czy szyby z Opla Kadetta pasują do Nexii?
O: Z pewnością pasują szyby boczne przednie z wersji HB 3D jak i sedan/HB 5d. Wg. moich informacji przednia szyba nie pasuje ponieważ jest minimalnie za krótka.
Tylne boczne szyby w wersji HB 3D ale większość (jak nie wszystkie) tych szyb z Kadetta nie ma możliwości ich uchylania.
Na temat tylnych szyb sedan/HB 5d nie mam informacji.


P: Chciałbym założyć wspomaganie do Nexii.
O: Musisz mieć:
nową maglownicę
pompę wspomagania (mocowana do bloku silnika)
dłuższy pasek klinowy
zbiorniczek na płyn od wspomagania
przewody


P: Czy można do GL przełożyć deskę z obrotomierzem?
O: Tak, pasuje plug&play
Źródło: nexiomania.pl/viewtopic.php?t=2595