SŁONECZNY WEEKEND WEDŁUG POGODYNKA.PL

Temat: egzamin praktyczny 2009
hmm z tego co wiem to za fakture VAT jest 9 punktóW, natomiast list powitalny za 18 pkt. czy zauważyliście że fakturka była zrobiona odwrotnie niż zawsze??? tzn tam gdzie było netto w tym roku umieścili brutto,u mnie wiele osób nie zauwarzyło tej zmiany.

co do kosztorysu też mi wyszło 2772 wlicza się tylko kolacje jedną bo za drugą płaci dyrektor hotelu, chociaż tez zastanawiałam sie czy wliczać te kolacje skoro nie było o nich mowy w zadaniu ale jednak je policzyłam i mam nadzieje że dobrze bedzie

co do tych 50% to oczywiście że ten VIP z tegorocznego zadania nie bedzie miała tej zniżki bo to nie on płaci za pobyt
Źródło: forum.hotelarze.pl/viewtopic.php?t=1914



Temat: Egzamin praktyczny 2009
Ciężko powiedzieć co może być. Ostatnio była grupa i VIP, chociaż niektórzy nie pisali procedury dla VIPa i zdali. Było także trzeba potwierdzenie rezerwacji napisać po polsku i list powitalny dla VIPa w języku obcym. I jeśli o część językową chodzi, była najłatwiejsza z wszystkich możliwości, bo wystarczyło tylko kilka zdań napisać. W egzaminie na hotelarza trzeba się nauczyć na blaszkę co i jak robić po kolei w każdym punkcie, wszystkich procedur, całego cyklu obsługi gościa, wypełniania faktury i wzorów na to potrzebnych i na każdą ewentualność trzeba mieć przygotowaną część językową tj. zaproszenie, potw.rezerwacji, oferta hotelu, list powitalny dla VIPa. I co najważniejsze uważnie czytać treść zadania, bo pełno tam pułapek i haczyków.
Źródło: forum.hotelarze.pl/viewtopic.php?t=1806


Temat: Egzamin zawodowy 16.06.2009
proszę bardzo Procedura checki in, check out

1. Recepcjonista przekazuje inf. dyrektorowi hotelu o przybyciu giścia VIP
2. Powiadomienie calego personelu hotelowego o przybyciu gościa VIP.
3. Przygotowanie karty pobytu.
4. Powitanie VIP-a przez dyrektora hotelu lub osobe do tego upoważnioną.
5. Odprowadzenie gościa VIP przez te osobę do pokoju.
6. VIP otrzymuje najlepszy pokój w cenie potwierdzonej (gwarantowanej).
7. Kierownik służby pięter lub dyrektor hotelu osobiście sprawdza pokój przed przybyciem gościa VIP.
8. Bagaż gościa należy dostarczyć w ciągu 10 min. od jego zameldowania.
9. Nie stosuje sie zasady ograniczenia kredytowania gościa, może on zapłacić przy wyjezdzie.
10. Wszystkie życzenia i zalecenia gościa VIP mają obowiązek być realizowane w pierwszej kolejności.
11. W pokoju powinien znajdować się list powitalny w kopercie nie zaklejonej, adresowany imiennie, podpisany przez dyrektora hotelu.
12. W pokoju powinna znajdować się wstawka z talerzem owoców wraz z serwetką na talerzyku, nożyk do obierania owoców i łyżeczka (mogą znajdować się również inne art. np. ulubiony przez gościa napój lub przekąska, materiały inf. i gadżety hotelowe)
13. Codziennie rano gość VIP powinien dostac gazetę w znanym przez niego języku.
14. Gościa VIP powinien żegnac dyrektor lub przedstawiciel hotelu.
Źródło: forum.egzaminzawodowy.info/viewtopic.php?t=125


Temat: Egzamin 19-20.01.2010



[ Dodano: Sro 17 Lut, 2010 20:40 ]
to prawda, że mogą nam dać do napisania w j. obcym np. fakturę??




no nie....
zwykle jest albo potwierdzenie rezerwacji, albo list powitalny dla vipa, albo zaproszenie - jak ostatnio/ lub zapytanie o mozliwosc rezerwacji do innego hotelu.
Hipotetycznie możliwa jet też odwrotna sytuacja - czyli np zamówienie w 4 językach w poleceniu- ale to byłoby chyba byt proste, bo kazdy lepiej czy gorzej to te 2 języki zna - więc odpada.

POZOSTAJĄ WW 4 WARIANTY
Źródło: forum.egzaminzawodowy.info/viewtopic.php?t=213


Temat: Technik hotelarstwa - arkusze egzaminacyjne
W styczniu było do napisania zaproszenie wraz z oferta hotelu dla pary zagranicznych gości w imieniu polskiej znajomej.W czerwcu w tamtym roku list powitalny dla gościa VIP.Proponuje wszystkim przyszłym zdającym aby przy pisaniu pisma skupili się głównie na tym aby to pismo zawierało formę prawdziwego pisma biurowego czyli nagłówki nazwę hotelu,nazwiska gości,datę pisania.Na to komisja zwraca uwagę i jest punktowane.Życzę powodzenia Ja już to mam za sobą i przyznam się że nie było trudne
Źródło: forum.egzaminzawodowy.info/viewtopic.php?t=53


Temat: przed praktycznym

pisemny już ładnie opracowaliście a widzę, że lękacie się jutrzejszego egzaminu praktycznego i słusznie, bo przede wszystkim - dla tych co nie wiedzą
musicie uzbierać 75% punktów aby zaliczyć - więc nie wystarczy napisać dużo - ale trzeba napisać prawie wszystko

nie odpuszczajcie sobie niczego - przykładowo w zeszłym roku cała faktura to było 10% punktów

więc pokolei
jak już dostaniecie narzędzie tortur
uważnie wszystko poczytajcie i podkreślcie sobie wszystko co jest istotne (to co zamówili, z czego korzystali, wszystkie zmiany, życzenia specjalne) - zwróćcie uwagę na gości (ostatnio wymyśliłam pułapkę gdzie jednym z gości było 3-letnie dziecko - które miało mieć za darmo...)
na pierwszej stronie będzie do napisania tytuł (wystarczy przepisać polecenie tylko skreślić słowo - opracuj, a reszta jak leci - projekt realizacji prac..... i już 2 punkty

dalej BARDZO WAŻNA RZECZ
ZAŁOŻENIA, czyli
dane dotyczące hotelu
dane dotyczące zamawiającego
dane dotyczące gości (chyba że to ta sama osoba)
dane dotyczące zamówienia
dane dotyczące oferty hotelu (tylko ceny usług z których będą korzystać/korzystali goście)
dane dotyczące realizacji usług (czyli jakie pokoje im dacie i z czego korzystali - tu możecie zrobić kalkulację - póki macie jeszcze w miarę świeży umysł)

zwróćcie uwagę na to co jest podane w zamówieniu a na to z czego goście skorzystają, np.
gdyby było zamówienie na dwadzieścia osób (nie daj Boże) no to kalkulację do zaliczki liczycie wg zamówienia, a jeśli przyjechało by w rzeczywistoście 10 osób no to osateczną kalkulację i fakturę robiecie na te 10 osób ( no chyba że umowa wyraźnie wskazuje że gość płaci za wszystkie pokoje bez wzg na wykorzystanie => musicie myśleć cały czas i nie próbować się kontaktować - tylko KONCENTROWAĆ)
jeszcze jedno - wypisujcie wszystkie podane dane (jeśli nie ma potrzebnych NIE zmyślajcie) ale wystarczy że np nie napiszecie nip'u hotelu i macie 0 pkt

kurde mam nadzieję, że Wam nie namieszam, i że mnie nie wyleją z roboty


dalej
WYKAZ DZIAŁAŃ
tutaj schematycznie z zeszytu ale nie zapomnijcie wymienić przy okazji dokumentów
pomóżcie kolegom i wypiszcie możliwe dokumenty związane z :
I przyjęciem zamówienia
II przyjęciem gościa
III wymeldowaniem gościa

Jeśli chodzi o dokumenty to życzę Wam by było jak w zeszłym roku - czyli tylko do wypełnienia - i nie idźcie na łatwiznę tylko solidnie, poprawnie i BEZ skreśleń (po to Wam ołówek i gumka)
i tak co do podpisów - za to też są punkty - ważne - wszędzie gdzie jest wymagany podpis Wasz, to się podpiszcie (nie szkryfcie !!!) najlepiej chyba xyz, lub nr pesel
gdy wymagany jest podpis gościa - np w karcie pobytu- podpiszcie się jego nazwiskiem

Co do procedur - to też macie schemat podany przy zadaniach p. Oparki tylko go musicie dostosować do zadania -np
gdy gość płaci indywidualnie - przyjęcie należności
gdy płaci przelewem - pomijało się ten punkt (choć ja pisałam wręczenie/wysłanie faktury i przyjęcie należności przelewem w terminie do....)

boicie się VIP'ów - mi się śni po nocach list powitalny - bo to taki wdzięczny materiał na język obcy, ale niestety nie mam nic idealnego żeby Wam podać
jednak cokolwiek będzie do napisania, nie bójcie się błędów gramatycznych (kali/oke nie znać grama) ale piszcie,t ylko gdy to będzie list to pamiętajcie o miejscowości, dacie, nadawcy, adresacie, jakiejś treści zwrotach grzecznościowych i podpisie od p. dyrektora

co do osób niepełnosprawnych - pytanie jak bardzo niepełnosprawna jest ta osoba - może nie słyszeć, nie widzieć może jeździć na wózku - róbcie wszystko normalnie tylko o nią bardziej dbajcie

dużo błędów robicie w grafiku - porządnie policzcie ile nocy będą u was spali goście i tylko tyle R postawcie
nie dawajcie obcych ludzi do pokoi dwuosobowych (chyba że sobie zyczą)

nie wiem co jeszcze - jeśli macie jakieś pytania to proszę, wrócę wieczorem
tylko się dziś wyśpijcie

a jeszcze jedna prośba - piszczcie CZYTELNIE żebyśmy nie musieli tracić zbędnego czasu na rozszyfrowanie bazgrołów, w końcu my też chcemy mieć wakacje

powodzenia
Źródło: forum.hotelarze.pl/viewtopic.php?t=1534