SŁONECZNY WEEKEND WEDŁUG POGODYNKA.PL

Temat: Prasówki
[Gorzów Wielkopolski] Dodatkowe autobusy przed i po meczu

W związku z meczem żużlowym Stal Gorzów - Intar Ostrów, Miejski Zakład Komunikacji wysyła na trasę dodatkowe autobusy dla kibiców.

Na linii 125 ze szpitala przy ul. Dekerta w kierunku ul. Śląskiej dodatkowe autobusy odjadą o godz. 12.34, 13.14 i 13.54.

Na linii 101 z przystanku "Rondo Myśliborskie" w kierunku ul. Śląskiej dodatkowe autobusy pojawią się przy wszystkich planowanych kursach w godz. 12.45 - 14.05.

Ponadto po zakończeniu meczu na tych samych liniach z ul. Śląskiej uruchomione zostaną dodatkowe kursy.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=2590



Temat: Thesi Intercity
Kilka takich Kapen jeździ w MZK Ostrów Wielkopolski. Z tego co wiem, był to jeden z najbardziej nieudanych zakupów w historii MZK (chcą sprzedać te autobusy). Okazało się, że autobusy te są za małe do obsługi linii podmiejskich. W tej chwili Kapeny wyjeżdżają tam m. in na linię 3 oraz linię P z Ostrowa do Pleszewa. Kapeny ma także PKS Ostrów Wielkopolski i myślę, że tam lepiej spełniają swoją rolę.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=256


Temat: Przetarg na minibusy w MPK Lublin
Na stoisku Kapeny w Łodzi stał autobus Thesi Intercity (taki jak ma PKS Wadowice, tylko z trochę innymi lampami i układem drzwi 0-1-1). Ten pojazd to dla mnie totalna porażka, aż dziwię się jak może się tak dobrze sprzedawać. Ma strasznie ciasne wnętrze. Przy szerokości 2320mm ustawiono we wnętrzu dwa rzędy foteli. Idąc przez autobus zachaczałem raz o oparcie z jednej strony, raz z drugiej (co dopiero ludzie o sporych wymiarach). We wnętrzu jest na tyle nisko, że zachaczałem o podsufitkę, nie mówiąc już o innych przeszkodach jak górne oświetlenie, czy głośniki. Z przodu wyświetlacz, którego niewielką część zasłania rozwinięta roleta przeciwsłoneczna kierowcy (nie widać dwóch ostatnich liter). Boczny wyświetlacz na wysokości dolnej linii okien przeszkadza pasażerowi sidzącemu obok niego. Tylne drzwi otwierane ręcznie, nie pneumatycznie z miejsca kierowcy. Oczywiście do tego można jeszcze dorzucić twarde siedzenia. Nie rozumiem dlaczego MZK Ostrów Wielkopolski kupiło 6 sztuk, tych autobusów, a nie Jelcze L081MB, które też walczyły o ten kontrakt.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=65


Temat: Trasy obsługiwane przez dwóch (lub więcej) organizatorów KM

Kalisz - Ostrów Wlkp?

A więc:

Ostrów Wielkopolski – Kalisz

Wszystkimi liniami można dojechać do dworca PKS w Kaliszu, lecz w samym mieście ich trasy nieco się rozbiegają.

Linia M z Ostrowa Wielkopolskiego, obsługa MZK Ostrów Wlkp. Oczywiście kasuje się ostrowskie bilety.
Obowiązuje taryfa strefowa, podzielona na III strefy. Bilet na całą trasę kosztuje 5,20 (2,60)

Kaliskie linie 19E i 19O , obsługa KLA Kalisz.
Przejazd do Kalisza kosztuje 5zł (2,50)

Dodatkowo M pokrywa się z 15 i 19S w Skalmierzycach.
Przejazd ostrowskim autobusem kosztuje 4zł (2zł), a kaliskimi 3,80 (1,90).
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=2786


Temat: Pasy bezpieczeństwa

W komunikacji miejskiej też. Tyle że nie da się zrealizować takich postulatów jak pasy na każde siedzenie i brak miejsc stojących w autobusie miejskim. Jak byś to zrobił? Czy zdajesz sobie sprawę że jeżeli 12 metrowy autobus zabierałby tylko 50 osób na miejscach siedzących, to trzebaby podwoić flotę każdego przedsiębiorstwa, a bilet kosztowałby 4zł.

Gdyby była wolna konkurencja, to nie było by problemu z podwojeniem floty, a bilet kosztowałby 1 zł.
Ale jak się chroni MPK to ludzie jeżdżą w warunkach urągających godności.


Być może kiedyś, kiedy będziemy bogatym krajem,a w autobusach będzie mało ludzi jeździć, bo większośc będzie miała swoje auto, tak jak jest to w Niemczech, to będzie można o tym pomyśleć.
Nie chce mi sie tego wszystkiego pisać jeszcze raz, chcesz odpowiedzi, czytaj ze zrozumieniem.


przecież to Ty nic nie rozumiesz.
Najpierw poczytaj jakie to są w Polsce linie "miejskie" - Kalisz - Ostrów Wlkp., Kraków - Chełmek, Katowice - Gliwice i inne a potem mnie pouczaj że komunikacja miejska to coś innego niż międzymiastowa.

Gdyby wprowadzić przepis że pasy są obowiązkowe w autobusach międzymiastowych a nieobowiązkowe w miejskich to wożąc ludzi z Lublina do Dysa ( 5 km) trzebaby mieć busa z pasami, a wożąc ludzi z Katowic do Gliwic ( 30 km) nie trzeba monotwać pasów. Gdzie tu sens i logika?
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=1483


Temat: Jakich polączeń dalekobieżnych brakuje?
Dwóm PKSom podsuwałem już pomysł utworzenia nocnego pospiesznego Zakopane - Poznań przez Wadowice, Oświęcim, Gliwice, Strzlece Op., Opole, Brzeg, Wrocław. Trzeba by jeździć na zmiane z PKSem Poznań zeby mieć pewność wjazdu na dworzec w Poznaniu oraz wtedy tańsze byłyby koszty uruchomienia linii. Swoją propozycję motywuję też b. dobrą frekwencją w kursach Wadowice - Jelenia G. oraz Zakopane - Jelenia Góra. Niestety nikt się za to nie bierze.
Otworzyłbym również sezonowe (a może zrobić całoroczne??) nocne pospieszne Kraków - Świnoujście przez Katowice, Ostrów Wlkp., Poznań, Gorzów Wlkp., Szczecin oraz Kraków - Kołobrzeg przez Katowice, Ostrów Wlkp., Poznań, Piłę. Tutaj liczyłbym na dotychczasowych klientów kolei - myślę, że dość szybko chwyciłyby te połączenia. Jeżeli któryś PKS nie wpuścił by na dworzec autobusowy to nie należy się przejmowac tylko dogadać się np. z miejscowym MZK i stawać na przystanku KM (tak jak zrobił PKS Olsztyn po nie wpuszczeniu na d.a. w Kielcach).
Pozdrawiam
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=603


Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane

Czy ktoś wie, od kiedy został zawieszony kurs relacji Kraków - Poznań? Do tej pory wydawało mi się, że tylko PKS Kraków zrezygnował z obsługi tego kursu, ale teraz widzę, że również PKS Ostrów Wielkopolski nie ma go w swoim rozkładzie. W sumie trochę się dziwię. W nocy są aż 3 autobusowe kursy łączące te dwa miasta, a w dzień nie ma już żadnego...
Linia Kraków- Poznań zaprzestała kursować z dniem 1 marca 2010. Decyzję o wycofaniu się podjął PKS Kraków. Wydawało się, że PKS Ostrów Wlkp znajdzie nowego partnera, bądź będzie jeździł samodzielnie. Ostatecznie jednak kurs padł całkowicie. Przyczynił się być może do tego długi czas przejazdu- ponad 9h. Co przy bogatej ofercie ze strony kolei- zarówno TLK jak interREGIO zdecydowało o likwidacji tej linii.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=389


Temat: Szczecin - Białystok

Kiedyś czytałem wywiad z prezesem PKS Białystok który mówił, że planują uruchomić linie do Szczecina i Zakopanego. Więc może wspólnie z PKS Bydgoszcz będą jeździć.
Tylko co wtedy z budgoskim autobusem? 270 km dojazdu w ramach zamknięcia obiegu? Niby Ostrów Wlkp. jeździ ponad 100 do Poznania na Kraków, ale jakoś mi się to nie widzi. No chyba, że na stałe zostanie oddelegowany jeden autobus do obsługi tej trasy (bo kierowcy to i tak się zmienią w Bydgoszczy), to może... A jak autobus będzie trzeba zmienić, to się przesadzi pasażerów w Bydgoszczy...
Aha, ale na stronie Bydgoszczy jest info, a na białostockiej nie ma, co wskazywałoby jednak na to, że Białystok sprawę odpuścił. Tak czy siak, może ktoś się przejdzie w Białymstoku czy gdzieś po drodze i sprawdzi? Tylko trzeba by dwa dni poświęcić.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=803


Temat: Lizzy Borden - 10.12.2008 Głogów, Mayday
" />
"> Komunikacja kolejowa

Najważniejszą linią przebiegającą przez Głogów jest linia międzynarodowa C-E 59, relacji Szczecin – Głogów – Wrocław – południe Europy. Drugą linią jest linia kolejowa nr 14, prowadząca z Żar przez Wschowę do Leszna. Linia ta na odcinku Głogów – Niegosławice jest aktualnie wyłączona z ruchu pasażerskiego.

W granicach administracyjnych miasta znajdują się cztery czynne stacje kolejowe:

* stacja Wróblin Głogowski,
* stacja Głogów Huta,
* stacja Głogów Główny – główny dworzec kolejowy miasta i regionu,
* stacja Krzepów
* stacja Odrzycko - nieczynna stacja kolejowa na terenie Ostrowa Tumskiego.

Transport osobowy odbywa się głównie przez stacje Głogów oraz Krzepów. Pozostałe dwie stacje są obecnie powoli wycofywane z użycia.

Głogów posiada regularne połączenia kolejowe z takimi miastami, jak: Zielona Góra, Wrocław, Leszno, Opole, Katowice, Kraków oraz Przemyśl. Sezonowe połączenia kolejowe łączą Głogów z Bielskiem-Białą, Kołobrzegiem oraz Świnoujściem, Szczecinem.

Transport osobowy

Głównym podmiotem realizującym autobusowe połączenia międzymiastowe jest głogowska firma Intertrans PKS S.A. Firma ta obsługuje około 90 linii regularnych oraz kilkanaście linii specjalnych. Miasto posiada połączenia m.in. z Częstochową, Gorzowem Wielkopolskim, Kaliszem, Karpaczem, Poznaniem, Warszawą i Wałbrzychem.

Źródło: judaspriest.pl/viewtopic.php?t=2869


Temat: NOWY ROZKŁAD PKP.
Od połowy listopada na 74 odcinkach linii kolejowej w kilku województwach, będzie można kupić tańsze bilety na pociągi PKP Przewozy Regionalne. Ceny będą niższe o ok. 25-40 proc. od dotychczasowych.
[center][/center]
O rozszerzeniu oferty "Połączeń w dobrej cenie" poza dotychczasowe województwa zachodniopomorskie i dolnośląskie, poinformowała rzeczniczka Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Barbara Szczerek.

Niższe ceny mają zachęcić pasażerów podróżujących między wybranymi miastami samochodami lub autobusami, by przesiedli się do pociągu.

Przykładowo bilet normalny z Katowic do Wisły lub Ustronia w miejsce dotychczasowych 15,50 zł będzie kosztował 11 zł, a z Rybnika do Wodzisławia i z Bielska-Białej do Czechowic-Dziedzic, zamiast obecnych 4 zł - 3 zł.

Rozszerzona oferta obejmie od 16 listopada niektóre odcinki na liniach kolejowych województw małopolskiego, podkarpackiego, lubelskiego, warmińsko-mazurskiego, wielkopolskiego, lubuskiego, a także śląskiego.

Tańsze bilety będzie można kupić np. na odcinkach: Kraków - Zakopane, Kraków - Tarnów - Nowy Sącz - Krynica, Kraków - Chrzanów, Przemyśl - Jarosław, Lublin - Puławy, Lublin - Kraśnik, Olsztyn - Olsztynek, Olsztyn - Dobre Miasto, Zielona Góra - Nowa Sól i Ostrów Wlkp. - Krotoszyn.

W woj. śląskim promocyjne ceny będą obowiązywały na odcinkach: Rybnik - Wodzisław Śląski, Bielsko-Biała - Czechowice Dziedzice, Cieszyn - Zebrzydowice, Częstochowa - Herby Stare, Bielsko-Biała - Żywiec, Katowice - Wisła i Katowice Ustroń.

Jednorazowe bilety promocyjne będą ważne w wagonach 2 klasy pociągów osobowych przez cały dzień. Dostępne będą w dworcowych kasach oraz u konduktorów. Osoby uprawnione do korzystania z ustawowych ulg, będą mogły kupić bilet "Połączenie w dobrej cenie" z uwzględnieniem swojej zniżki.

Początkowo PKP PR wprowadziło "Połączenia w dobrej cenie" tylko w woj. zachodniopomorskim - przed dwoma laty. Do tej pory oferta objęła już większość linii tego regionu. We wrześniu wprowadzono ją także na Dolnym Śląsku - na odcinkach Wrocław - Legnica, Wrocław - Lubin oraz Legnica - Lubin.
Więcej informacji: Przewozy Regionalne
Źródło: obywatelski.slupsk.pl/forum/viewtopic.php?t=2494


Temat: Największa wieś w Polsce
Najprościej sprawy komunikacji w Wielkopolsce rozpisać po miastach powiatowych, w ten sposób:

Chodzież - Posiada MZK, brak PKSu

Czarnków - MZK

Gostyń - brak tego typu przedsiębiorstw

Gniezno - MPK, PKS

Grodzisk Wielkopolski - brak tego typu przedsiębiorstw

Jarocin - JLA (Jarocińskie Linie Autobusowe)

Kalisz - KLA (dawniej MZK), PKS

Kępno - brak tego typu przedsiębiorstw

Konin - MZK, PKS

Koło - PKS

Kościan - brak tego typu przedsiębiorstw

Krotoszyn - MZK

Leszno - MZK, PKS

Międzychód - brak tego typu przedsiębiorstw

Nowy Tomyśl - brak tego typu przedsiębiorstw

Oborniki - brak tego typu przedsiębiorstw

Ostrów Wielkopolski - MZK, PKS

Ostrzeszów - brak tego typu przedsiębiorstw

Piła - MZK, PKS

Pleszew - brak tego typu przedsiębiorstw (choć komunikację w tym mieście obsługuje KLA. Mają nawet swój oddział)

Poznań - MPK, PKS

Rawicz - brak tego typu przedsiębiorstw (komunikację obsługuje Auto-Kar)

Szamotuły - brak tego typu przedsiębiorstw

Turek - PKS

Wągrowiec - ZKM

Września - brak tego typu przedsiębiorstw

Słupca - brak tego typu przedsiębiorstw

Śrem - brak tego typu przedsiębiorstw

Środa Wlkp. - brak tego typu przedsiębiorstw

Wolsztyn - brak tego typu przedsiębiorstw

Złotów - brak tego typu przedsiębiorstw

Sumując:

Powiatów – 31

Zakładów Komunikacji – 12

Przedsiębiorstw PKS - 9

Przypominam, że powyższe zestawienie oparte jest TYLKO o stolice powiatów. Przewoźnicy z okolic Poznania nie byli brani pod uwagę.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=2146


Temat: [Poznań] Ostatni szynobus dla Wielkopolski
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,37794,4717792.html

Do Poznania przyjechał 20. autobus szynowy. Jest zarazem ósmym i ostatnim zamówionym w bydgoskich zakładach PESA. Producent przekazał go Wielkopolsce cztery miesiące przed terminem.

Dwudziesty autobus szynowy na wielkopolskich torach jest zarazem ósmym i ostatnim zamówionym w bydgoskich zakładach PESA. Producent przekazał go Wielkopolsce zdecydowanie wcześniej niż wynikało to z umowy. - Przyznaję, nie dotrzymaliśmy terminu. Oddajemy go cztery miesiące przed czasem - żartował Tomasz Zaboklicki, prezes PESY podczas wczorajszej uroczystości przekazania szynobusu. - Trochę żal pozbywać się ostatniej sztuki - dodał. - Zrobicie sobie nowe - uspokajał Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa.

Zakup wszystkich ośmiu autobusów szynowych z PESY kosztował 60,5 mln złotych, z czego 24 mln zł dała Unia Europejska z Funduszu Rozwoju Regionalnego. Najdłużej trwało załatwienie dofinansowania i procedury przetargowe - ponad dwa lata. Zaś budowa ośmiu egzemplarzy tylko nieznacznie przekroczyła rok. - I od nowego rozkładu jazdy będziemy jedynym województwem w kraju, w którym na wszystkich niezelektryfikowanych liniach będzie jeździć najnowocześniejszy klimatyzowany tabor - zaznaczył Jerzy Kriger, dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego. - Szynobusy są tańsze w eksploatacji i dają oszczędności. Odkąd się pojawiły, pozwalają na systematyczne polepszanie oferty przewozowej. Dzięki nim rozkład jazdy jest coraz lepszy - przyznał Ryszard Cebulski, pełnomocnik spółki PKP Przewozy Regionalne. W przyszłym roku codziennie na tory będzie wyruszać kilkanaście pociągów więcej niż dotychczas.

Żeby szynobusy mogły w pełni wykorzystać swoje możliwości, potrzeba modernizacji szlaków kolejowych. Taki program samorząd województwa już ma. Na ukończeniu są studia wykonalności tych inwestycji. W pierwszej kolejności wyremontowane zostaną (i przystosowane do jazdy z prędkością 90-120 km/h) linie z Wolsztyna przez Poznań do Wągrowca i dalej do Gołańczy, z Wolsztyna przez Leszno do Ostrowa Wlkp. i z Krzyża Wlkp. przez Piłę do Chojnic.

Urząd Marszałkowski planuje też zakup najnowocześniejszych pociągów elektrycznych. W przyszłym roku zostanie ogłoszony międzynarodowy przetarg na dostawę kilkunastu sztuk do 2013 r. - Jesteśmy już przygotowani do jego ogłoszenia - zapewnia dyrektor Kriger. Województwo zabiega o dofinansowanie w kwocie ponad 58 mln euro ze środków unijnych. Drugie tyle dołoży z własnego budżetu.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=3297